تحول در مدل سازی سه بعدی با نرم افزار ANSYS SpaceClaim

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت انسیس در سال ۲۰۱۵ نرم افزاری را خریداری کرد که به‌وسیله آن می‌توان بر روی انواع مدل‌های دو بعدی و سه بعدی عملیات تولید، ویرایش و تنظیمات لازم را انجام داد. این نرم افزار تحولی جدید در عرصه‌ی نرم افزارهای CAD به‌وجود آورد و به شما اجازه می‌دهد تا در کمترین زمان ممکن، طراحی هندسه‌های دوبعدی و سه بعدی را با بیشترین امکانات ممکن انجام دهید. اگر این تحول همانند انجام پروژه با انسیس فلوئنت برای پروژه های شما سومند است و مشتاق هستید بیشتر با آن آشنا شوید این مقاله را مطالعه کنید.

معرفی گروه نرم افزاری انسیس

نرم‌افزار انسیس ANSYS که نام آن از سرواژه‌های عبارت ANalysis SYStems گرفته شده است، از معروف‌ترین نرم‌افزارهای مهندسی است. انسیس در دسته‌ی نرم‌افزارهای CAE یا مهندسی به‌کمک کامپیوتر قرار دارد. اساس مدل‌سازی و تحلیل در این نرم‌افزار، مانند نرم‌افزارهای معروفی هم‌چون Plaxis و ABAQUS روش اجزای محدود است. صاحب امتیاز انسیس کمپانی آمریکایی ANSYS Inc است و نخستین نسخه‌ی آن را در سال ۱۹۷۰ به بازار عرضه کرده‌است. این کمپانی مدعی شده قدرت انسیس به حدی است که تا ۳۲ سال آینده، پاسخگوی تمام نیازهای طراحی کاربران خود خواهد بود. تنوع ابزارهای طراحی و تحلیل در انسیس، باعث شده تا طیف گسترده‌ای از مهندسان به استفاده از آن روی آورند. مهندسان عمران، صنایع، مکانیک، برق، کامپیوتر، مواد، هوافضا و … از اصلی‌ترین کاربران نرم‌افزار انسیس به شمار می‌روند. اصلی‌ترین رقیب انسیس در حوزه‌ی طراحی و تحلیل سازه‌ها و قطعات گوناگون، نرم‌افزار ABAQUS است. فراگیری نرم افزارهای انسیس به گونه ای گسترش یافته است که آموزش انسیس فلوئنت برای اکثر دانش پژوهان فنی و مهندسی امری الزامی است.

آشنایی با نرم افزار  ANSYS SpaceClaim

نرم افزار  ANSYS SpaceClaim  یکی از کاربردی‌ترین نرم افزار های گروه نرم افزاری انسیس است که بیشتر برای مدل سازی های سه بعدی  در محیط انسیس استفاده می شود. این نرم افزار کاربردی به جهت اضافه شدن قابلیت  مدل سازی سه بعدی از سال ۲۰۱۵ توسط انسیس به ماژول های نرم افزار workbench اضافه گردید و در مدت کوتاهی با استقبال کاربران سی اف دی (CFD) مواجه شد. از جمله مزیت­‌های قابل توجه این نرم افزار، رابطه کاربری پویا و زیبا آن می‌­باشد. به طوریکه پس از مدت کوتاهی کار با این نرم افزار می توان تا حد قابل قبولی به ترسیم مدل‌های خود بپردازید. مزیت دیگر این ماژول پشتیبانی از انواع فرمت های ذخیره سازی هندسه می­باشد.

بیش‌ترین کارکرد نرم افزار ANSYS SpaceClaim به چهار دستور زیر محدود می گردد:

  • Pull
  • Fill
  • Move
  • Combine

این نرم افزار سعی دارد با استفاده از همین چهار دستور تمامی نیاز کاربران را با استفاده ار حرکت موس برطرف کند که تا حدود زیادی موفق به انجام این کار شده است. به عنوان مثال با استفاده از دستور pull شما قادر خواهید بود در درون هندسه سوراخ ایحاد کرده یا هندسه را دوران دهید. این دیدگاه شرکت SpaceClaim باعث شد تا کاربران به خوبی با این نرم افزار ارتباط برقرار کنند و به همین سبب شرکت انسیس، با توجه به استقبال کاربران در نوامبر ۲۰۱۵ این بسته نرم افزار را به ماژول های ترسیم هندسه اضافه کرد.

سایر ویژگی‌های نرم‌افزار ANSYS SpaceClaim:

  • امکان ایجاد تغییرات هندسی با سرعت و به راحتی
  • ارائه مدل‌های آماده به منظور تولید با یک کلیک ماوس
  • ساده سازی فرایند جابجایی بخش‌ها با استفاده از افزونه Dynamics
  • امکان رندر کردن تمامی بخش‌ها به کمک ابزار رندرینگ Keyshot
  • ویرایش، تعمیر و ایجاد شکل‌های هندسی بدون نگرانی در مورد منبع فایل‌های دیگر
  • افزایش بهره وری از طریق برطرف نمودن مشکل مربوط به CAD در گردش کار کاربر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
WordPress PopUp Plugin
error: محتوا محافظت شده است
شروع آموزش انسیس فلوئنت در مهرماه با یک کد تخفیف ویژه: Flu_Mehr
+ +
پیمایش به بالا